Sidor

fredag 18 januari 2013

Långpass och Strava Challenge

Idag ringde väckarklockan tidigt. Såg Lanceintervjun mellan 3 och halv 5. Planen var att komma ut tidigt för ett långpass men klockan hann bli 5:50 innan jag kom igång. Jag hade plan på att springa runt Hundvåg vid annat tillfälle men det blev inte av så idag var planen den turen som är ca 50km och går till Jåttåvågen, runt Storhaug, och ut på Hundvåg och alla småöar. Minus 3 grader (26 fahrenheit) och i princip ingen vind :-)

Kallt och mörkt kl 06.

Solen uppe och det går så lätt :-)

Fantastisk tur runt Hundvåg

Glädjerus :-)

Härligt med sol efter ett par timmar löpning i mörker

Beachrunning :-)

La in en bana i klockan, bara att följa smulorna.

Härligt med soluppgång

Det är skoj med såna här turer :-)

Stig på västra sidan av Hundvåg

Bybrua tillbaka till Stavanger



RunHundvagJan2013 from Supereple on Vimeo.
Fantastisk känsla, bra musik och fint flyt på benen :-)

Jag testade att väga mig före och efter samt se hur mycket energi jag fick i mig. Inget jag brukar göra.
Inntag:  2 powerbar gel á 107 kcal, 2 newenergi á 205 kcal, 1 russinpaket á 126 kcal, 1 250ml sjokomelk á 158 kcal, 500ml saft á 200 kcal, 450ml vatten.
Totalt: 2x107, 2x205, 1x126 +dricka: 1x158, 1x200 = 1108 kcal
Vikt före: 75,7kg. Vikt efter: 73,3kg. Nedgång: 2,4kg
Kände mig stark under större delen, med det går såklart upp och ned. Sprang 2km på slutet runt mosvatnet bekvämt i 5:20 tempo :-) Ryggsäcken vägde 2,9 kg.

Tyvärr så råkade jag stoppa klockan ute på norra delen av Hundvåg vid en matpaus efter 3:30, så det saknas 6km och 55min


Strava har en utmaning i januari då det gäller att springa så långt som möjligt. Jag har pendlat mellan 2a och 7e men idag tog jag tilbaka 2a platsen. Bra med extra motivation och det passar mig bra då jag har tänkt springa mycket :-)
Norgelistan per 18/1:
Norgelistan, Strava Challenge Januari 18/1 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar