Sidor

lördag 2 april 2011

7 dgr kvar

Jag har fått sån jäkla skön känsla i kroppen. Formen är verkligen på g men framförallt så är den mentala biten helt underbar just nu. Jag ser fram emot starten nästa lördag :-) jag har flera mentala bilder som kommer fram ganska ofta och kommer jag lyckas ta fram dom under tävlingen kommer det gå riktigt bra.

Jag har koll på all utrustning, vilket inte är mycket alls. Jämför jag med multisporttävlingarna jag kört så är det en droppe i havet. Skor, minimalt med kläder, lampa, några säkerhetsprylar. Vad som kommer bli svårast är energiintag, vis från alla långa tävlingar jag kört så borde jag kunna sköta det rätt bra. Om en vecka smäller det. Ska bli så jäkla kul!

Igår och idag var det simträning. Det gick så jäkla bra i fredags, kunde ösa på i en snabb bana och hade ett fånigt flin hela passet. Idag var det samma flin fast mer teknikträning. Coach försökte lära mig fjäril. Gick väl sådär, kul var det och efter några längder så fick jag till det ganska bra.

Nu gäller det att hålla fast vid alla bra vibbar i en vecka. Det ska ju gärna räcka ganska länge under TEC. 24 timmar? 20 timmar? Ingen aning men har höga förväntningar på mig själv :-)

3 kommentarer:

  1. Dette blir bra Kalle :)
    Lykke til i helgen og husk: Ikke åpne for hardt, selv om mange andre gjør det.
    Run Forrest Run :)
    Sees når du er tilbake!

    SvaraRadera
  2. JM: Jo, det blir nog svårt att hålla igen i början. Jäklar var det rycker benen. När ska jag öka? ;-)

    AK: :-)

    SvaraRadera