Sidor

onsdag 30 mars 2011

10 dagar till start

Helt plötsligt är det bara 10 dagar kvar till ultramaran TEC100. Tiden bara försvann och det enda jag kan göra nu är att njuta av tävlingsförberedelserna och hoppas att formen kommer vara där på startdagen. Jag hade planerat att börja trappa ner träningen 2 veckor innan start och det gjorde jag i helgen. Började direkt känna mig lite trött och seg. Träning har bara varit spontan och dagsformen har fått styra, inga tunga intervallpass alltså.

Idag blev det ett klockrent inspirationspass. Solen sken och med ca 12 grader så blev det tävlingsshorts (vore trevligt med lite färg på benen) och ullunderställ. Underbart :-) Iväg till Sörmarka och flyta fram på nya stigar. Avslutade med 3km i tröskelfart. Vilket var snabbast hittills i år. 3km @3:59. Skönt att gå så lätt under 4min/km. Totalt 15km ren njutning. I röda F-lite 195.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar