Sidor

söndag 27 mars 2011

Skor

Hur många skor är för många och hur många är lagom? Jag provade ett nytt par i veckan, Inov-8 F-lite 195, vilka genast klev fram som favoriter. Jag har fastnat för Inov-8 sedan jag skaffade ett par X-talon 212 i augusti i fjol och sprang sen mitt första maraton i ett par F-lite 220. Just nu har jag 6 par från Inov-8 och ett par MT101 från New Balance.
Skostället just nu:
2 par x-talon 212, favoritskon på fjället. Slitstarka och jävligt sköna.
1 par x-talon 190, lika sköna som 212an med ännu lägre sula. Inte lika kraftiga och kommer nog gå sönder vid för stenig terräng. Stigsko nummer 1.
1 par f-lite 220. Lyckades få måndagsexemplar. Faller sönder.
1 par f-lite 195. Sprang 3 mil första rundan utan problem. Lika låg sula som x-talon 190.
1 par roc-lite 315. Fungerar inte med mina fötter. Har hård hälkappa till skillnad från övriga Inov-8.
1 par MT101. Det ska bli spännande att prova dessa skor. Behöver nog modifieras lite för att passa mina fötter perfekt.
Hur många har du och vilka är favoriter?

Det blev ett till par skor i början av april, ett par Inov8 Baregrip 200. En riktig minimal sko utan mellansula som är underbar att springa med på fjället.

Favoritskon Inov8 F-lite 195

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar