Sidor

söndag 8 maj 2011

Sliten efter förra veckan och första mitt första Triathlon

Veckan började jag rejält sliten efter en väldigt tuff vecka med tre tävlingar och sammanlagt drygt 20 timmar träning och tävling, 15 timmar cykel och 4 timmar löpning och så lite simning. Måndagens simpass blev därför mest ett test av våtdräkten. På onsdagen tog jag en första sväng med högprofilhjulen, 80mm fram och 100mm bak. Ovant kan jag lugnt sammanfatta det. Det ryckte lite i vinden men är nog mest en vanesak.

På torsdagen blev det min första triathlon.

Jag hade planerat att springa 10km på Undheimsløpet på lördagen och cykla Jærtrillen på söndagen men jag har tränat så pass hårt och mycket under de senaste två veckorna att jag hoppades över det och softade med lugnare pass istället. Planen var ju att köra två hårda veckor för att få fart på kroppen efter all distansträning innan TEC och det har jag med råge uppfyllt. Nu blir det återhämtning några dagar sen drar jag igång igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar