Sidor

söndag 15 maj 2011

Nytt rekord på Lifjell rundt

58:30;42

Så lyder nya rekordet för Lifjell rundt. Slog Jan Mortens tidigare rekord med 6 sekunder. Jag gissar att han kommer göra ett ordentligt försök att återta det snart...

Blött som fasen, halt. Var tvungen att ta det lite lugnt bitvis, men det var ändå lite Bambi ibland. Jag hade lite piggare ben än i onsdags och sprang utan ryggsäck men stora skillnaden idag var att jag vågade ösa på i uppförsbackarna. Låg nästan 40 sek efter tidigare rekordet i botten av backen men gick ikapp och om till toppen. Avslutade också väldigt starkt trots det väldigt blöta och hala partiet nedför. Jäkligt nöjd och kul att få ett så fint kvitto på att träningen gått bra och att formen finns gömd i min nedtränade kropp.

Det finaste är att jag kan springa fortare :-)


1 kommentar:

  1. Kjempebra Kalle. Enda mer å gå på ved perfekte forhold :) Puls?

    SvaraRadera