Sidor

lördag 7 maj 2011

Ganddal träningstriathlon 5 maj

Första triathlontävlingen!
Torsdagen bjöd på Ganddal träningstriathlon som arrangeras 6 gånger i år. Planen var 1200m (2x600m) simning, 44km cykel samt 12km (3x4km) löpning. Simningen kortades ned till ett varv pga säkerhetsaspekter och kallt vatten.

Simning, 600meter, 11:45
Det gick helt enkelt rätt bra, trots kallsup och lite halvpanik mitt på sjön. Hade svårt att hitta rätt tempo och det blev några minipauser men det var jäkligt kul och det var inte alls så kallt som jag trodde det skulle vara med 15 grader i vattnet. Hade häng på klungan :-) Tog det medvetet lugnt i växlingen för att inte glömma nåt och sen var det svårt med fumliga och domnade fingrar.

Cykel, 44km @32km/h = 1:22:50
Startade för hårt men hittade något slags tempo efterhand. Hamnade snabbt i ett vakum och såg ingen förutom möte i samband med vändningen. På några platser blev det trångt med bilar och jag var tvungen att sakta ned rejält. Vände efter ca 41:20 och kom till växling efter 1:22:50 vilket ger en ganska lika tid innan som efter vändningen. Hade problem att hitta en bra sittställning på linjecykeln, ont i ryggen och strul. Ska bli spännande när TT cykeln kommer...

Löpning, 12km (3varv á 4km) @4:20min/km = 52:50
Snabb växling och iväg. Hade otroligt stumma ben dom första 500 meterna och tårna tinade inte förrens efter 2 km. Men jag tuffade på i behaglig 4:20 tempo. Alla tre varven låg faktiskt väldigt jämna.

Alla tider här borde kunna sänkas ganska rejält när jag släpper fram storformen senare i sommar....


Resultat för lang løype Ganddal treningstriathlon 5 mai 2011 (klick för stor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar