Sidor

måndag 30 maj 2011

7-nutsløpet

Äntligen var det dags för 7-nutsløpet. 14km med ca 900 höjdmeter av härliga stigar. Jag körde fullt ös och kom i mål efter 1:38 nånting som 6e man. Jag hade sällskap av ett gäng men dom släppte en efter en och efter 6km eller 38min var jag själv. Hamnade lite i vakuum och inga av funktionärerna kunde svara på hur långt fram det var till nästa löpare. Mötte två löpare (placering 4,5) vid korsningen till Bjørndalsfjellet och var då ca 5 min efter.

Höjdprofil för 7-nutsløpet 2011, totalt ca 900höjdmeter

7 toppar bestegs under 14km

Tyvärr lyckades inte alla följa snitslingen vid extrasvängen innan Bjørndalsfjellet. Misstag eller medvetet fusk vet jag inte men det är surt att lägga meter på meter till löpare bakom tills det är hundratals meter och helt plötsligt kommer dom ut ur skogen och lägger sig 10 meter bakom. Det är lite av en arrangörsmiss att lägga banan på det sättet som gör det så enkelt/frestande att ta en genväg. Men men, nog med gnäll. Det var ett fint löp med underbara stigar :-)

Varför inte lägga banan utan extrasvägen, så undviker man genvägar och misstag att följa banan

2 kommentarer:

  1. Tog dom en genväg!?? Jag hade blivit GALEN!

    SvaraRadera
  2. Så blir det ibland. Jag va lite smått upprörd men glömde snabbt bort det när jag drog ifrån dom igen.

    SvaraRadera