Sidor

måndag 9 maj 2011

Jag kan andas åt höger!

Måndagkväll betyder simträning och idag gick det så jäkla bra! Coach skriver upp träningsplanen på en whiteboard men skriver bara en rad i taget. Så du vet inte vad som kommer som nästa serie och kan ligga och mesa/ladda. Det gillar jag. Efter insimningen var det 20x25 meter varannan frisim varannan bröst med 10 sek vila . Full spetta :-) Hade bra ben framför mig som skötte farthållningen, underbart eftersom jag är usel på det under simning.

Nästa rad som kom på whiteboarden löd 3x700 meter med 1min vila . Wow :-) Jag har sen jag började simma i januari bara andats åt vänster och varannat armtag och dom få gånger jag provat att andas åt höger har jag tappat rytmen helt. Idag sa coach åt mig att prova var tredje armtag och alltså andas åt höger också. Så det blev det. Och va bra det gick. Fick mycket bättre flyt i simningen och andades djupare och bättre.

Nästa rad på tavlan var 10x50 meter med start var 90e sekund. Nu ville ingen ta täten så jag klev fram. Första tre gick på 40sek sen höll jag 45sek resten av serien.

Sen blev nästa rad utsimning och det va tur det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar