Sidor

söndag 16 januari 2011

Veckosummering v.2

Tillbaka i Stavanger. Nu är fokus på cykling som fortsätter i fyra veckor. Sen tillbaka till löpning.

Tisdag
Ösregn och 2+. Underbart och härdande cykelväder. Bitvis började det snöa och ibland blåste det så hårt att regnet piskade ansiktet ordentligt. 90min senare med stelfrusna händer stapplade jag in i värmen igen.

Onsdag
Härlig långtur med gott om backar. Till Hommersåk ToR på fina om något snöslaskiga cykelvägar. 3timmar

Torsdag
Tröskelträning 3x10 minuter.

Lördag
Långpass med Sandnes Sykkelklubb. Riktig fin tur på nya vägar för mig. Söderut på Jaeren, runda Naerbo och Nordsjövägen i medvind tillbaka. Det va riktigt tungt efter drygt halva men kom igen och va den som drog på slutet. Härligt att avsluta såna här pass starkt. 1 timme till Sandnes, 2:30 gemensamt och 1 timme hem. Tot 4:30

Söndag
Samma som i torsdags. 3x10min på tröskel.

Nästa vecka blir tung sen lättar jag lite på gasen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar