Sidor

söndag 23 januari 2011

Veckosummering 3

Sådärja, en riktigt härlig träningsvecka till ända.

Vecka började med en vilodag för att få tillbaka lite kraft i benen efter en tung vecka med bla 2 pass med 3x10min på tröskel.

På tisdagen så stod det långpass cykel på schemat och jag har länge varit sugen att cykla till Höle och Lauvvik så det blev Noredalen dit och Söredalen tillbaka. Dryga 9mil på 4:30 med en härlig 6km backe med 300 höjdmetrar efter vändpunkten i Lauvvik. Nice. 1000 höjdmeter klättrade.

Onsdagen bjöd på långpass löpning. Det blev ett riktigt misärpass på 22km på 2 timmar.

Torsdagen blev återhämtning.

Fredag blev en gammal favorit med twist. Samla höjdmeter. Jag har kört en del pass i Uppsala vid Sunnerstabacken som har en höjdskillnad på 30 meter. Det blir många varv för att få till en ansenlig summa. Idag så cyklade jag till Lutsi (drygt 2 mil) där målet var Mattisrudlå, toppen mellan Vassfjellet och Björndalsfjellet och har en topp på 330m. Grusväg upp till 140 meter sen blir det stig. Ett par rundor sen va 600 höjdmeter intjänade. Skönt att slippa skidbackar.

Lördag blev en lite lugnare mellandag med 8km löpning.

Söndagen ägnades åt ett härligt långpass på cykel. Lite halvpanik för att hinna till Sandnes Sykkelklubb i tid till samling. Ingen fara och tillsammans med drygt 20 cyklister så bar det iväg på enbart nya områden och vägar för mig. Kul. Efter 2 timmar var vi tillbaka till Sandnes och jag hängde med två cyklister på en extra runda på en timme. Skönt att slippa dragspelseffekten i ett stort gäng och kunna snacka lite skit. Jag tog en extra runda på hemvägen och kunde kryssa för 4 timmar som planerat. 700 höjdmeter blev det också. När jag kom hem så blev det löparskor och 5 km. Har ju funderingar på triathlon så lika bra att börja med brickpass.

Totalt denna vecka blev det 17 timmar med mycket cykel. 3000höjdmeter också :-)

Nästa vecka blir en återhämtningsvecka. Det går ett motbacke löp på måndag och en mtb-lopp på lördag men kroppen behöver vila. Kanske mtb på lördag och kroppen vill. Får se hur benen känns imorgon, bara ett kort motbacke löp... Nja, den här veckan har varit riktigt tuff och kroppen har fått slita hårt. Jag har känt mig rätt fräsh inför varje pass dock men för att få någon effekt på träningen så måste kroppen få återhämtas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar