Sidor

fredag 21 februari 2014

Tävlingsförberedelser TGC, downhill run

Jag har precis kommit tillbaka efter ett väldigt bra tävlingsförberedande träningspass. Grundplanen var en downhill run, ett pass med mycket nedförslöpning just för att en stor del av löpningen på slutet av TransGranCanaria är just nedför. Innan jag reste hit fick jag reda på ett ultralopp (Blue Trail Tenerife) som går från Los Christianos upp till Vilaflor och vidare över ön. Så då tänkte jag att det vore perfekt att resa upp till Vilaflor och springa banan baklänges nedför fjället.
Så i grunden ett längre pass med mycket nedförslöpning, men jag fick testat mycket med idag:
Energiintag/vätskeintag, var x kcal/timme bra?
Solskydd, var spf x tillräckligt?
Fötter/skor, skavsår och tejping. Fötter ok?
Kläder, planerade tävlingskläder på mig. Fungerade bra?
Värme och sol. Klarade kroppen lång tid under varmaste timmarna?
Allt jag undrade fick jag väldigt positiv respons på. Ligger gott an inför TNF TransGranCanaria om en vecka :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar