Sidor

söndag 2 juni 2013

Vecka 21 + 22, Klepp lagtempo och Varhaug milå på 35:35

Dagarna och veckan efter NDW50 var lugna och jag lät kroppen återhämta sig. M ville ha sällskap på torsdagens träningsduatlon så jag hängde med.

Vecka 21
Onsdag: Simning
Torsdag: Ganddal Triatlon, 20k cykel+ 4k löp. Lugnt tempo.
Fredag: Simning
Lördag: Tempocykel 2x20min tempodrag, tot 1:40
Söndag: Tempocykel 2x20min + fartlek, partempoträning, tot 3:30

Vecka 22
Måndag: Tempocykel, lagtempoträning, tot 1timme
Onsdag: Klepp Lagtempo (5personer) 39km. Släppte laget efter 30km. Tiden togs på den 4e i laget och jag orkade helt enkelt inte hänga med.
Fredag: 4x900m i tävlingstempo (3:30/km) kändes bättre än väntat :-)
Lördag: Varhaug milå, 10k gatulopp, PB med 35:35! Vind och osäker form gjorde att jag inte hade några förhoppningar. Tog rygg på täten och tänkte att jag skulle försöka hänga med så länge det gick. Kilometertiderna var altför låga, det gick fort! Första varvet (5km) klockades på 17:40, så fort har jag aldrig sprungit tidigare :-) Efter ca 7 km började gummisnodden på ryggen framför (Carlo i Undheim) sträckas ut och han drog i från meter för meter men jag höll han under 50 meter framför. Försökte spurta i kapp men med det höga tempot hitills hade jag inga krafter kvar. Imål som 5a på 35:35! 15 sek upp till 4e plats och 25 sek til 3e platsen. Ny personbästa med 1:15 (Undheimløpet 4/5 36:50)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar