Sidor

söndag 30 januari 2011

Veckosummering v.4

Efter två tunga veckor med nästa 30 timmars träning så var det dags för en lättare vecka. Jag har bytt till träningsprogrammet Sporttracks och använder mig av pluginen TrainingLoad för att planera och analysera träningen. Ett jäkligt bra program och gör det lättare att se när det är dags att vila eller kanske trycka på lite extra. För den som är bekant med TrainingLoad och TRIMP så gick jag från 25 till 80 i ATL på 14 dagar. Så återhämtningsvecka.

Måndag
Första träningen med Stavanger Triathlon Klubb (STRiK). Dom kör simträning tre gånger i veckan och jag har länge velat lära mig crawl för att kunna köra triathlon. 90min med tränare som visar hur jag ska göra. Försöker få till grunden med att kunna andas för att klara av att simma en längd på 25 meter. Löpning dit och hem 6km tot.

Tisdag
Lugnt myspass löpandes runt Mosvatnet på 5 km.

Onsdag
Ett myspass till men nu 11km löpning.

Torsdag
Vila

Fredag
Simning 90min. Det går redan mycket bättre :-)

Lördag
Simning 60min, 20x25meter 10sek.
Stege 50-50lugn, 100-50lugn, 200-50lugn, 100-50lugn, 50-50lugn. Skitkul!
Löpning dit och hem på 8km

Där slutade min vilovecka för. Jag hade nu sänkt mitt ATLtill 65 och kände mig riktigt fräsh i kroppen!

Söndag
Distans på cykel med STRiK. 3timmar lugn fart. En skön tur. Bytte om till löparskorna när jag kom hem och sprang 10km som var riktigt tunga och jobbiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar